zondag 4 mei 2014

Ode aan 217


De perfecte borstel, dat is waar iedere make-up addict naar op zoek is. Een moeilijke opdracht maar met deze borstel is dat probleem dan ook weer opgelost. Wanneer je wat onderzoek doet op het internet zal je merken dat ik zeker niet de enige ben die helemaal over the moon is van deze borstel.

De 217 was één van mijn eerste MAC kwasten en sindsdien is mijn collectie wel wat uitgebreid. Ik heb trouwens niet alleen MAC in mijn collectie, ook real techniques, sigma en andere random borstels die ik hier en daar eens oppik.
Mijn 217 familie is ook een beetje groter geworden. Ik heb er nu 3 in mijn bezit en ze zijn alle 3 even geliefd. Vooral omdat ik zo niet elke dag mijn borstels hoef te kuisen. (lui? ik?)
De 217 is een blending kwast gemaakt van geitenhaar. In vergelijking met andere blendingkwasten is hij vrij klein maar ik vind dat ideaal, zo kan je veel preciezer werken. (van mij mag MAC zelfs een nog kleinere blendingkwast maken) Hij loopt een beetje op een punt waardoor je perfect in de crease kan.
Ik gebruik deze kwast echt elke dag om mijn make-up aan te brengen en volgens mij heeft bijna elke make-up artist deze in zijn kit.
Mijn oude 217 gaat nu 4 jaar mee en hij presteert nog altijd uitstekend, dus ik kan wel zeggen dat de kwaliteit van de kwast erg goed is.
Ik moet toegeven dat dit echt niet de zachtste kwast uit mijn collectie is en ook niet de goedkoopste. Het is gewoon puur de vorm die het hem doet...
Je moet je kwasten wel af en toe eens goed reinigen met zeep en olijfolie. Dit kan misschien een beetje raar lijken maar de olijfolie maakt je kwasten weer heerlijk zacht. Wanneer je dit op regelmatige basis doet kunnen je kwasten jaren meegaan.

Bij MAC 22euro

Xx Aurelie

1 opmerking:

  1. ik ben er ook dol op! heb er twee in mijn collectie en zou niet zonder kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen