maandag 21 april 2014

In Tijden Van Nood


Ik denk dat jullie het ondertussen wel doorhebben: ik heb geen braaf huidje. Nee, nee mijn huid is eerder een drama queen... Vorige week was het weer eens zo ver, mijn gezicht werd gebombardeerd met pijnlijke onderhuidse puisten. Niet één of twee, nee een stuk of 10 van deze joekels sierden mijn snoetje. Je kan je wel inbeelden dat ik not amused was. Als ik in zo'n probleemperiode zit grijp ik steevast terug naar een aantal producten waarvan ik weet dat ze werken.

1) go tea tree

Wanneer ik merk dat niet zomaar een korte opwelling is schakel ik mijn reiniger direct over naar de Tea Tree Cool & Creamy wash van The Body Shop. Voor mij is dit zo'n verborgen schat in de beauty wereld. Je hoort er niet veel over maar hij doet echt wonderen voor mijn huid. Zoals de naam waarschijnlijk al deed vermoeden is dit een crème cleanser met tea tree in. (misses obvious over here) Hij reinigt mijn huid zacht maar grondig en dat is wat ze nodig heeft tijdens zo'n crisis.
Daarnaast gebruik ik de Tea Tree olie op de ergst getroffen plaatsen.
Tea tree helpt tegen acne, ontsmet en helpt de huid te genezen. (dit zijn enkel de voordelen die het heeft voor acne er zijn ook nog heel wat andere voordelen)

2) reinig, reinig, reinig

Ik ben al een trouwe gebruikster van de Clarisonic maar als ik zo'n aanval heb dan gebruik ik hem weer trouw elke ochtend en avond. Nogmaals mijn huid is niet gevoelig en kan dit best aan. Wanneer mijn snoetje goed gereinigd is kunnen mijn producten beter hun werk doen.

3) een goed kleimasker is een must

Ik stel voor dat iedereen die vaak last heeft van acne eens een kleimasker introduceert in zijn gezichtsverzorging. Een kleimasker zuigt echt al het vuil uit je poriën. Ongeveer één keer in de week gebruik ik zo'n masker om mijn poriën leeg te zuigen. Je huid kan erna wel wat droog zijn, maar daar zijn dan weer andere middeltjes voor.

4) Effaclar Duo

Moet ik nog meer zeggen? Echt iedereen die last van acne heeft zou dit product in huis moeten hebben. Dit product heeft zelf gezorgd voor mijn skincare obsessie en het heeft mij doen beseffen wat goede producten met je huid kunnen doen. Wanneer ik deze trouw gebruik blijft de schade op mijn gezicht meestal beperkt. Soms denk ik dan weer dat ik zonder kan en ja, zo gebeuren er ongelukken...

Ik hoop dat jullie wat minder met dit soort problemen te maken krijgen dan ik...

Xx Aurelie

2 opmerkingen:

  1. Aww I'm so sorry to hear about the breakout! My skin is weird tho. If I really break out, it's usually some kind of sensitivity/bad reaction to a certain product. If I tackle the problem with acne-fighting products, it could actually become worse. I hope the breakout is almost over and you're healing by now!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. It was horrible, the worst I had in years... Luckily it's healing now ;) My breakouts are mostly hormonal... There's nothing I can change about that :(

      Verwijderen