zondag 9 maart 2014

Clarisonic Mia 2


De Clarisonic, als er één product is waar ik de laatste jaren ontzettend van opkeek was het toch wel dit vreemde toestelletje. De tandenborstel voor je huid, een nieuwe manier van reinigen die zoveel beter zou zijn dan gewoon met de hand. Toen de Clarisonic in september naar België kwam moesten ik en mijn probleemhuid dit natuurlijk uitproberen.

Over dit product had ik al heel wat reviews gelezen voor ik het kocht. Dit is echt niet het goedkoopste product en dan doe je wel wat onderzoek. Er zijn heel wat positieve reviews te vinden, (vandaar ook mijn aankoop) maar lang niet iedereen is tevreden over dit product.
Ik heb altijd al een probleemhuid gehad, zo rond mijn 14e-15e bombardeerde mijn vel zich officieel tot puistenbroedplaats en sindsdien is het nooit meer een babyvelletje geweest. Ik heb alle mogelijke middeltjes gebruikt: verschillende soorten pil, crèmekes, zeepjes, behandelingen bij de dermatoloog, maar niets heeft het volledig verholpen.
Sinds ik uit mijn tienerjaren ben is mijn huid er al veel op verbetert maar ik droomde nog altijd van een babyhuidje en hoopte dat dit de oplossing is....

De Clarisonic is een soort tandenborstel voor je huid. Het is een elektrische gezichtsreiniger die zo'n 300 bewegingen maakt per seconde. De bewegingen zorgen ervoor dat de huid beter wordt gereinigd en steviger wordt. Hij is volledig waterdicht, je kan hem onder de douche of aan de wastafel gebruiken. Ik heb de Clarisonic Mia 2 dit is het kleine model en is voor het gezicht bedoelt. Hij heeft 2 verschillende snelheden die je kan aanpassen naargelang de noden van je huid.
Er bestaat ook een groter model (de clarisonic plus) en deze kan je dan voor heel het lichaam gebruiken.

Het was wel even wennen vond ik en goed afschudden is echt een must, anders krijg je van die pijnlijke rode ogen. (ik spreek uit ervaring girls) Met wennen bedoel ik dan vooral onthouden dat ik nu een elektrisch toestel heb om mijn gezicht mee te reinigen.
Ik had wel verwacht dat de Clarisonic meer zou bewegen maar het zijn eerder heel zachte vibrerende bewegingen. Na het gebruik van de Clarisonic voelt mijn huid zacht maar een beetje trekkerig, voor mij is dit niet anders dan wanneer ik mijn gezicht gewoon was. Wel heb ik het gevoel dat mijn producten beter worden opgenomen en dat is altijd een plus.

Een tijdje bleven de resultaten uit en ik dacht dan ook dat ik gewoon een mislukte aankoop had gedaan. Toen ik met de Clarisonic begon had ik al een tijdje last van acne op mijn kin en kreeg ik die maar niet weg, zelfs toen ik al een maand met de Clarisnic aan het werk was. Blijkbaar wint de aanhouder dan toch want na 3 maanden trouw gebruik zijn de meeste kleine ambetante bobbeltjes verdwenen en zelfs tijdens mijn minst favoriete tijd van de maand (you know what I mean) presteert mijn huid nog altijd goed. Het lijkt zelfs alsof het helemaal niet die tijd is en dat is dus echt nog nooit gebeurt.

Met de Clarisonic is het volgens mij ook gewoon zien wat je huid nodig heeft. Ik heb hem een hele tijd elke ochtend en avond gebruikt tot ik het gevoel had dat mijn huid het nu wel wat rustiger aan kon doen. Nu gebruik ik hem alleen 's avonds en afhankelijk van de staat van mijn huid gebruik ik hem op de lichtste of de zwaarste stand. Ik denk dat wanneer je een gevoelige huid hebt je deze best maar een paar keer in de week gebruikt om je huid niet te veel te irriteren.

Ik raad wel aan om na het gebruik goede vocht inbrengende producten te gebruiken, pas toen ik meer begon te hydrateren begon ik echt een duidelijk verschil te merken. De problematische acne op mijn kin is helemaal verdwenen en ik krijg nog wel af en toe een puistje, maar daar kan ik best mee leven. Mijn huid voelt nu echt beter aan, zachter en ik vind echt dat mijn producten beter worden opgenomen.

Hieronder een foto van mijn naakte gezicht, no make-up, no photoshop, no tricks... voor de gevoelige kijkers scroll even vlug door


Ik heb nog altijd last van grove poriën, maar zolang de acne beperkt blijft kan ik daar wel mee leven.
Heb je dit nu nodig in je leven? Wel wanneer je een probleemhuid hebt zoals ik en echt al alles geprobeerd hebt dan stel ik voor dat je je er eens aan waagt.

xx Aurelie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten