dinsdag 18 februari 2014

Best Of 2013: Make-Up


Wel het heeft een hele tijd geduurd en ik heb ook even gedacht om deze post gewoon te laten vallen omdat ik maar niet kon beslissen. Favorieten zijn nu eenmaal moeilijk te kiezen. Het was een zwaar gevecht en er zijn wat slachtoffers gevallen, maar ik ben er uiteindelijk toch uit geraakt. (bewijs van het slachtoffer onderaan de post) Hier volgen mijn favorieten van het afgelopen jaar.


Favorieten Basis:

De Bobbi Brown Corrector in Light Bisque nam ik mee na een reisje naar Londen en sindsdien ben ik geen dag meer begonnen zonder. Door al mijn allergieën heb ik door de jaren heen nogal donkere kringen gekregen en deze corrector laat ze gewoon verdwijnen als sneeuw voor de zon. De roze kleur corrigeert het blauwe van mijn wallen en tadaaa: frisse blik. Je kan hem ook hierhier en hier aan het werk zien. (aan het aantal posts waarin deze beauty voorkomt kan je ook zien hoe graag ik hem gebruik)
Voor overdag gebruik ik meestal een compact foundation omdat ik dat minder werk vind. (zeker wanneer ik vroeg in de les moet zijn) Chanel Vitalumière compact in 30 beige gebruik ik nu al een tijd en ik hou van deze poeder. Hij is matterend, maar er zit nog een klein beetje glans in waardoor de huid er mooi natuurlijk en niet cakey uitziet. Ik gebruik hem tegenwoordig op dagelijkse basis en je kon hem ook al in mijn daglook aan het werk zien.
In het begin van het jaar heb ik deze Kiehl's BB cream heel vaak gebruik. Nogmaals omdat ik overdag niet echt graag foundation draag en jah BB cream zou ook goed moeten zijn voor je huid hé. Eerlijk gezegd merk ik daar niet veel van maar ik vind het wel een fijn product: licht van textuur, niet te dekkend, gemakkelijk aan te brengen èn mijn kleur. (het gebeurt heel zelden dat ik de juiste kleur ergens vind)
Een mooie highlighter kan veel doen en The Balm Mary-Lou Manizer is de mooiste van allemaal. Deze poeder voelt zo zacht aan en geeft een enorm mooie glans. Je gebruikt hem overdag best met een lichte hand, tenzij je voor een discobal-effect gaat.
Een favoriete blush kiezen was heel moeilijk omdat ik dagelijks kijk welke ik het beste vind passen, maar de Nars Orgasm Blush heb ik toch het meest van allemaal gebruikt. Het is een peachy roze met gouden glitter erin verwerkt. Hij zorgt voor een mooie glow en ik denk dat dit zo'n kleur is die heel veel mensen zal staan en hou van de gloed die hij geeft.


Favorieten ogen:

Wel, er is geen andere manier om het te zeggen: I'm an eyeshadow whore. Ik koop veel te veel oogschaduw en als ik een nieuwe koop gebruik ik alleen die nieuwe en worden mijn andere schatjes gewoon aan de kant geschoven. 
Mijn MAC Pallet is echt gewoon mijn lieverdje, van alle oogschaduw die ik heb zijn dat toch wel degene die het meest gebruikt worden. (en degene die ik ook het meest koop) De meest geliefde uit dit pallet zijn: Naked LunchPatinaOmega en Soba. (ook wel te herkennen aan de diepere deuken)
De Givenchy Noir Couture Mascara werd tegen alle verwachtingen in favoriet. Ik dacht dat de drie bolletjes gewoon een reclamestunt waren maar hij heeft me toch aangenaam verrast. Deze spreidt mijn wimpers heel mooi en geeft genoeg volume, lengte en krul. 
Oh L'Oreal 24H Color Tattoo in On and On Bronze, wat wist je mij te verleiden. Je langhoudende formule, je mooie glanzende kleur en je kost nog eens maar 10 euro. Alleen maar positieve punten krijg jij van mij. Je wist zelfs een diehard high-end lover te overtuigen en dat wil wat zeggen! review


favorieten lippen:

Naast oogschaduw ben ik dit jaar meer en meer lippenstift beginnen dragen. Het begon met MAC Lady Danger, deze draag ik vooral als ik uitga. Hij heeft een prachtige matte finish en blijft ongelooflijk lang zitten. De matte lippenstiften van MAC kunnen bij mij een heel etentje en een avondje uit overleven zonder bij te werken. De oranjerode kleur laat mijn ogen mooi uitkomen en zorgt voor een frisse look.
In de zomer: op het strand of 's avonds op restaurant kies ik voor meer hydraterende, minder gepigmenteerde varianten. Vooral de Dior Addict Lipstick in Singulière was vaak in mijn handtas te vinden. De formule van de addict lijn is hydraterend en deze felroze is al mijn tweede exemplaar.
De formule van de  Bobbi Brown Sheer Lip Colors lijkt voor mij op die van de Dior Addicts. Ze hebben subtiele kleur maar je kan ze ook perfect opbouwen. De kleur Cherry Pink was deze herfst regelmatig op mijn lippen terug te vinden. Het is een plummy roze kleur maar ik ben zo slecht in kleuren beschrijven, je kan beter hier eens een kijkje nemen.


Wel, ik zei dat er slachtoffers zijn gevallen... Ik ben echt te lomp voor deze wereld, heb hem gewoon laten vallen onderweg naar mijn kamer. Mimimimi

Xx Aurelie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten