maandag 27 januari 2014

Simpele Dag-Make-Up #2


Well, let's face it: in deze donkere tijden van examens en leerleed breng ik de meeste dagen make-uploos in pyjama aan mijn bureau door. (Nog even op de tanden bijten en ik ben er vanaf) Als ik dan toch de deur uit moet (om examen te gaan maken bijvoorbeeld) hou ik het liever simpel.

Voor deze look begon ik met mijn favoriete concealer: de Bobbi Brown Corrector in Light Bisque. Oké, oké, eigenlijk is het geen concealer, maar een corrector. Hij zorgt ervoor dat mijn donkere kringen verdwijnen in één enkel veegje. No concealer needed nah!
Of misschien toch wel, vooral als ik wat meer last heb van puistjes of littekens. (I blame the food) MAC Studio Finish Concealer in NW 20 is mijn keuze van vandaag. Deze concealer kan volgens mij alles bedekken, van de extreemste donkere kringen tot de grootste pukkel.  Je moet wel weten dat je met een klein beetje een heel eind komt, anders ziet je hem al rap zitten.
Eén van mijn nieuwere aanwinsten maar nu al favoriet is de Chanel Vitalumière Compact in 30 Beige. Wanneer ik overdag de deur uitga heb ik meestal geen zin om een vloeibare foundation aan te brengen. (cuzz i'm lazy, deuh) Ik moet nu eenmaal kiezen tussen 10 minuten langer blijven liggen of foundation aanbrengen en dan is de keuze al snel gemaakt. Een poeder vind ik veel gemakkelijker, het kan snel in de auto en het is gemakkelijk bij te werken. (het geeft wel eens rare blikken in de file... woopsie)
MAC Paint Pot in Soft Ochre heb ik aangebracht over het hele ooglid om ze wat egaler te maken. Veel bloggers zijn hier enthousiast over maar ik hou het toch eerder bij: mèh. Blijkbaar zijn vette oogleden en paint pots niet echt beste vriendjes.
Op mijn lippen, mijn go-to kleur van dit seizoen: de Bobbi Brown Sheer Lip Color in Cherry Pink. Dit is een hele zachte plummy kleur die gemakkelijk op te bouwen is. Hij voelt zacht aan op de lippen en blijft redelijk lang zitten. (tenzij je gaat eten of drinken)
Als laatste bracht ik MAC Teddy Eye Kohl aan boven en onder mijn ogen, (hoe zeg je dat deftig?) om ze wat te accentueren.
Voila, ik ben weer wat presentabel!

xx Aurelie
Trouwens, mijn excuses voor het gebrek aan posts de laatste weken... De examens namen wat meer tijd in dan gedacht. Vanaf nu sta ik er weer 100%, beloofd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten