zondag 22 december 2013

Mijn aanraders voor de feestdagen


De feestdagen komen nu toch wel heel dichtbij en tjah, ik had hier nog niets mee gedaan... Voor een beautyblogger een echte schande aangezien half november heel beautywereld al zijn kerstlooks, versieringen en favoriete giftsets met ons deelde. Dus onder het motto save the best for last (al hoop ik dit althans) deel ik nu met jullie mijn aanraders voor de komende gezellige dagen.



You can never go wrong with a red lip.
Tijdens de feestdagen mag je wel eens all out gaan en er is geen betere manier om dat te doen dan met een mooie rode lippenstift. 
Je hoeft er niet veel voor te doen, een dun lijntje eyeliner, om je wimpers wat dikker te laten lijken, wat mascara en concealer, en even je best doen om niet buiten de lijntjes te kleuren met je rode lippenstift.
Een matte variant blijft het langste zitten maar als je je daar nog niet aan durft wagen dan kan je een wat minder gepigmenteerde glanzende gebruiken.
Hier heb ik MAC's Russian Red gebruikt, maar andere aanraders zijn MAC Ruby Woo of de Rimmel Kate Moss lippenstiften. Wanneer je een wat minder gepigmenteerde wil kan je gaan voor MAC Ladybug of een Clinique Chubby Stick. (Bourjois heeft ook goeie chubby sticks)




Gold and sparkly
Deze look is gemaakt met het Golden Flower doosje van Dior. Dit pallet maakt deel uit van de limited edition kerstcollectie maar ik ben zeker dat je er nog wel ergens één kan vinden als je wat zoekt.
Je kan met deze 5 kleuren heel wat kanten uit voor de feestdagen, (natuurlijk is het ook voor na de feestdagen nog heel geschikt) je kan er een smokey eye mee maken, maar ook wat zachtere look lukt wel en de kleuren zijn natuurlijk uitermate geschikt voor deze tijd van het jaar. De oogschaduw is goed gepigmenteerd en als je wat extra sparkle wil kan je de middelste kleur als "topcoat" gebruiken.
Hier heb ik de donkerbruine kleur gebruikt over heel het ooglid en dan heb ik de gouden kleur op een fluffy penseel genomen om het uit te vagen. Als laatste heb ik nog de glinstertjes op het midden van mijn ooglid aangebracht, dit zorgt ervoor dat je ogen groter lijken.




a little sparkle
Als er één periode in het jaar is dat je echt over the top mag gaan met glittertjes, glinstertjes, glans en alles wat er ook maar in de verste verte op lijkt, dan is het wel de kerstperiode.
Voor deze look gebruikte ik de Chanel Illusion d'ombre in épatant over heel het ooglid. Deze oogschaduw van Chanel is heel populair en je ziet wel waarom, ze zijn heel zacht, een beetje een mousse-structuur en hebben een hele mooie kleur. Daarna bracht ik MAC's Knight Divine aan in de arcadeboog om het wat donkerder te maken.
Persoonlijk vind ik dit echt een heel feestelijke look en het is mijn favoriet van de drie, perfect voor een kerstfeestje of een avondje uit en heel makkelijk te maken. 

Zo ik hoop dat jullie hier wat aan gehad hebben. Welke van de drie is jullie favoriete look?
Wanneer jullie één van mijn looks namaken stuur me dan zeker eens een selfie. (woord van het jaar zijnde enzo...)

Xx Aurelie en prettige feestdagen

1 opmerking: